loader image

Autorizatiile de mediu (I)

Autorizatiile de mediu sunt unul dintre cele mai importante instrumente de reglementare de care dispune Autoritatea pentru Protectia Mediului, deoarece stabilesc conditii pentru activitatile care implica cel mai mare risc de mediu.

Fiecare autorizatie poate fi adaptata individual pentru activitatea pe care o autorizeaza si poate impune conditii specifice privind desfasurarea activitatii.

Fiecare activitate atrage cerinte diferite pentru prevenirea daunelor mediului, care sunt de obicei detaliate in conditiile standard ale unei autorizatii de mediu. Atunci cand solicitati o autorizatie de mediu, va trebui sa completati o cerere pentru o autorizatie de mediu aferenta activitatii pe care o desfasurati. O autorizatie poate fi acordata pentru o perioada nelimitata sau pentru o perioada determinata.

Pentru inceput, procesul prin care puteti obtine autorizatia de mediu incepe cu strangerea documentatiei necesare. Articolele marca BVA Proiect Consulting va indruma cu informatiile de care aveti nevoie.

Astfel, pentru inceput, cele mai importante documente pe care trebuie sa le strangeti pentru dosarul care va fii depus la Agentia pentru Protectia Mediului (APM) din orasul in care activati sunt:

  • Act proprietate spatiu/ Contractul de inchiriere spatiu, cladire si teren aferent
  • Certificat constatator – coduri CAEN;
  • Certificat de inregistrare CUI cu anexe;
  • Plan de incadrare in zona si plan de situatie;
  • Extras de carte funciara;
  • Autorizatia de consturire;
  • Contract de preluare a diferitelor tipuri de deseuri generate;
  • Contract preluare deseuri menajere incheiat cu firma de salubrizare sau acordul/ invoirea de preluare a deseului municipal amestecat la Parcul Industrial;
  • Contract furnizare si evacuare ape uzate (dupa caz) – Notificare SGA;
  • Acordul de preluare a apei uzate menajere la colectorul de canalizare, emis de Compania Apa;
  • Contractul de bransare/ racordare si utilizare a serviciilor publice de alimentare cu apa si canalizare;
  • Contracte incheiate cu furnizorii de utilitati – apa, energie, gaz metan/Avize de racordare la retelele de alimentare;
  • Aviz ISU, daca estre cazul

Pentru continuarea „construirii dosarului”, responsabilul caruia ii este atribuita aceasta sarcina sau consultantii externi care depun documentatia pentru obtinerea autorizatiei de mediu, au nevoie de informatiile generale privind descrierea procesului tehnologic si informatii specifice activitatii, precum:

  • Forma de proprietate;
  • Regimul de lucru; numar angajati;
  • Vecinatati pe distanta de 200-400 m: vecinatati pe distanta de 200-400 m: nord si nord – est, nord si nord – vest; sud si  sud – vest, sud si  sud – est;
  • Bilantul teritorial a amplasamentului: suprafata terenului, a cladirii si a spatiilor existente pe amplasament cu destinatia acestora;
  • Date specifice activitatii, descrierea fluxului tehnologic si a proceselor desfasurate pe amplasament;
  • Schema fluxului tehniologic cu fazele activitatii desfasurate;
  • Dotarile existente in fiecare compartiment de pe amplasament; utilaje, instalatii etc.
  • Destinatia spatiilor existente pe amplasament, suprafete aferente;
  • Descrierea activitatiilor auxiliare fluxului tehnologic, activitatea de birou etc.
  • Dotari auxiliare fluxului tehnologic: centrala termica (caracteristicile acesteia) etc.

BVA Proiect Consulting va sta la dispozitie in ceea ce priveste consultanta pentru fiecare etapa in ceea ce priveste eliberarea autorizatiei de mediu, dar si cu consultanta de specialitate in ceea ce priveste activitatea desfasurata pentru a va asigura ca functionati in parametrii legali conform autorizatiei de mediu.

Pentru toate detaliile necesare suntem la un telefon distanta!
Contacteaza-ne la +40 743 939 609 office@bvaproiectconsulting.ro sau completeaza direct formularul de pe site si solicita oferta personalizata!